Beter slapen met de online cursus Slaapwaarde

Leer op een duurzame manier beter slapen in 6 weken. Een cursus boordevol direct toepasbare oefeningen, opdrachten, kennis, uitleg, video’s en audio.

Je krijgt 3 maanden onbeperkt toegang. Na de online cursus krijg je ook nog ondersteuning via e-mailberichten met oefeningen en downloads.

Een goede nachtrust is essentieel voor je hele leven, denk aan je gezondheid op korte én lange termijn, je werkprestaties en je humeur. Deze cursus bevat de belangrijkste informatie, duidelijke uitleg en best werkende oefeningen op het gebied van slaap.

De online cursus Slaapwaarde duurt 6 weken. Je hebt 3 maanden toegang en sluit de online cursus af met een Persoonlijk Slaapplan en een certificaat. Slapen is net zo belangrijk als gezonde voeding!

Na afsluiting van de online cursus Slaapwaarde:

Weet je waarom slapen belangrijk is voor je gezondheid en je humeur.

Snap je waarom alles wat je al hebt geprobeerd niet werkt.

Begrijp je wat er nodig is om wél beter te slapen.

Kun je de adviezen invoegen in je dagelijkse gewoontes.

Heb je een persoonlijk slaapplan voor jezelf gemaakt.

Ervaar je meer vertrouwen in een betere nachtrust.

Mijn aanpak bij slaapproblemen

Loze beloftes ga ik niet doen en garanties kan ik niet geven. Ik gun je zeker die gouden tip die je zonder pijn en moeite naar een zalige nachtrust brengt. En ik weet ook zeker dat deze quick fix niet bestaat. Jammer en helaas.

Beter slapen begint bij het anders omgaan met je gedachten en gevoelens over het niet kunnen slapen. Dat vraagt om oefening en aandacht. Veel boeken en (online)trainingen leren je van alles over de theorie van slapen. Je slaapt er echter geen minuut langer door.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de benadering vanuit ACT goede resultaten heeft op de lange termijn en dat het de kans op terugkeer van de slaapproblemen kleiner maakt. Het geeft een duurzame verbetering van je nachtrust doordat je meer vertrouwen ervaart dat ook jij goed kunt slapen.

Tessa Dekkers – Slaapcoach (ACT) en trainer beter slapen.

Onderwerpen online cursus Slaapwaarde

Je krijgt 3 maanden toegang tot de online cursus Slaapwaarde. In die periode ga je aan de slag met de volgende onderwerpen. Na afloop krijg je een certificaat én een pakket aan downloads om je te ondersteunen.

Week 1

slaapkennis

alles wat je moet weten over slaap(problemen)

Week 2

stop met vechten

een diepe duik in je slaapprobleem

Week 3

wat werkt voor slaap

wat heb jij nodig om wél beter te slapen

Week 4

overdag aan de slag

de nacht is een spiegel van je dag

Week 5

je slaapplan

invoegen van adviezen in jouw leven

Week 6

vertrouwen

meer vertrouwen in een goede nachtrust

Schrijf je nu in voor de online cursus Slaapwaarde

Na inschrijving en betaling krijg je 90 dagen toegang tot de online cursus Slaapwaarde. Zo kun je in je eigen tijd beter leren slapen. De cursus duurt 6 weken. Na het volgen van de cursus krijg je een certificaat én onbeperkt toegang tot extra oefeningen en materialen. Ook krijg je nog een half jaar elke maand een e-mail met extra oefeningen en ondersteuning.

Dit vonden deelnemers van de online cursus Slaapwaarde

 

Dit traject heeft mij op een heel andere manier naar slapen laten kijken. 

Nienke

Door rustig alle stappen van ACT te doorlopen en met kleine huiswerkopdrachten aan de slag te gaan, is mijn slaapritme zeker verbeterd.

Deelnemer, werkzaam in de creatieve sector

Ik voel me in het algemeen rustiger en plan -zonder schuldgevoel- bewust meer rustmomenten in.

Deelnemer, 41

Perfect is het nog niet en zal het wellicht nooit zijn, maar ik functioneer weer zoals voor het moment dat mijn kinderen geboren zijn.

Moeder van twee kleine kinderen

Slaapproblemen en ACT

Deze cursus benadert slaapproblemen vanuit ACT: Acceptance and Commitment Therapy. ACT is een moderne vorm van gedragstherapie die goed werkt bij de behandeling van slapeloosheid.

Slapen is een natuurlijk proces

Slapen is een natuurlijk proces, net als ademhalen en het kloppen van je hart. Teveel je best doen om je slaapproblemen op te lossen kun je vergelijken met worstelen in drijfzand: het kost veel energie en maakt de situatie alleen maar erger. Ik leer je graag hoe je beter kunt slapen. Zodat je overdag voldoende energie hebt voor alles wat jij belangrijk vindt.

Anders omgaan met gedachten en gevoelens

Centraal staat dat je stopt met vechten en stopt met proberen om controle te krijgen over je slaap. Hier heb je namelijk geen invloed op. Je leert met ACT anders omgaan met gedachten, gevoelens, fysieke sensaties, overtuigingen en herinneringen. Toelaten van lastige gedachten en gevoelens levert op de lange termijn meer op dat ze op de korte termijn proberen te verdrijven of negeren.

Bewezen effectief bij slaapproblemen

Je leert je te richten op wat je zelf kunt beïnvloeden, zoals je eigen gedrag. In plaats van je te verzetten tegen gedachten en gevoelens of controle proberen te krijgen over je slaap (dat kan namelijk niet). ACT is bewezen effectief bij de behandeling van slaapproblemen.

Je hoeft niks af te leren

Veel adviezen, trainingen en cursussen over slaap zijn gericht op wat je allemaal niet (meer) mag, denk aan het gebruik van een scherm in de avond. Of juist moét doen zoals een piekerschrift naast je bed. Van mij mag het allemaal wel wat luchtiger en losser, het liefst met een beetje humor. Je hoeft in deze cursus niks af te leren. Ik bied je nieuwe manieren aan om met het niet kunnen slapen om te gaan. Je kunt dit zelf toepassen en ervaren wat het je oplevert.

Je dag maakt je nacht

Of je goed slaapt hangt ook af van de invulling van je dag: doe je wat jij graag wil en belangrijk vindt? Hoe is het met je balans tussen rust en inspanning? Als daar aanpassingen gewenst zijn, heeft het geen zin om een paar trucjes te leren om de slaap binnen te halen. De slaapproblemen zijn dan namelijk snel weer terug.

Dit doet ACT niet

De toepassing van traditionele aanpakken (zoals CGT) richten zich op het wegnemen van symptomen. Bijvoorbeeld door je te richten op het blokkeren of uitdagen van gedachten of angstige gevoelens weg te nemen. Je steekt hierdoor onbedoeld energie in het kwijtraken van wat je graag wilt, namelijk slapen. Met ACT verander je de relatie die je hebt met je gevoelens en gedachten zonder ze te bevechten of blokkeren.

Belangrijke thema’s

Wat zit er allemaal in deze online cursus? Er valt veel te leren en oefenen op het gebied van slaap. Ik heb de belangrijkste informatie, duidelijkste uitleg en best werkende oefeningen verzameld en in deze cursus gestopt. Dit zijn de hoofdthema’s van de cursus.

Meer vertrouwen in je nachtrust

Ervaar meer vertrouwen in je nachtrust. Ook jij kunt beter slapen omdat je nu begrijpt wat er nodig is en wat juist averechts werkt voor je slaap.

Loslaten van hulpmiddelen en controle

Slapen is niets doen. Hulpmiddelen en activiteiten die je inzet om beter te slapen hebben geen of een averechts effect, daar mag je mee stoppen. De kunst is om zoveel mogelijk te lijken op een goede slaper. Deze doet niets om goed te kunnen slapen.

Een goede nachtrust begint overdag

Je nacht is een weerspiegeling van je dag en andersom. Als je overdag maar door rent in een hoog tempo, is het lastig om ‘s nachts goed tot rust te komen. Aanpassingen overdag helpen je naar een betere nachtrust.

Heb je vragen over de online cursus Slaapwaarde? Laat het me weten.

Slaapwaarde + ACT

Deze cursus benadert slaapproblemen vanuit ACT: Acceptance and Commitment Therapy. ACT is evidence based, dus we weten wat wel en niet werkt. ACT is een moderne vorm van gedragstherapie die goed werkt bij een duurzame aanpak van slapeloosheid. Dus zonder hulpmiddelen en medicatie.

Energie besparen

Slaap laat zich niet controleren en sturen. ACT richt zich op het anders omgaan met de gedachten en gevoelens die horen bij slecht slapen. Hierdoor kan je stoppen met vechten of vermijden. Deze energie bespaar je en kan je overdag goed gebruiken.

 

Veelgestelde vragen

Waar kan ik terecht als ik vragen hebt?

Heb je andere vragen dan hieronder, kan je me mailen via: lekkerslapen@slaapwaarde.nl. Ik denk graag met je mee.

 

 

Hoe lang duurt de cursus?

De cursus kan je doorlopen in 6 weken tijd. Na elke week is de volgende les beschikbaar.

 

Hoe lang doe ik over deze cursus?

Gemiddeld zullen de lessen per week 15 tot 30 minuten van je tijd vragen.

 

 

Hoe zit de cursus in elkaar?

De online cursus start met theorie over slapen en een inventarisatie van hoe jouw slaap nu is.  Daarna krijg je veel oefeningen om beter te leren slapen. 

Ik heb fysieke klachten, helpt deze online cursus dan ook om beter te slapen?

Je leert in de cursus hoe je anders kan omgaan met de gevolgen van je klachten. Hoe je omstandigheden er ook uitzien, deze online cursus is geschikt voor jou. Iedereen kan leren weer beter te slapen.

 

Slecht slapen zit in de familie, kan deze cursus dat veranderen?

Ook als je van nature een slechte of lichte slaper beent, kun je leren om je nachtrust te verbeteren. Zodat je overdag de dingen kunt doen die je belangrijk vindt.

 

Sinds ik kinderen heb, slaap ik slecht(er). Is deze cursus daar ook voor bedoeld?

De lessen zijn gemaakt voor volwassenen, dus gericht op jouw eigen slaap. Hoe je anders kan omgaan met de gebroken of korte nachten leer je ook.

 

Kan ik de cursus in mijn eigen tempo doen?

De cursus is gemaakt om in 6 weken te doorlopen. Elke week krijg je toegang tot de volgende les. Je krijgt in totaal 3 maanden onbeperkt toegang zodat je je tijd kunt nemen of als er onverwacht iets tussenkomt.

Hou ik toegang tot de lessen?

Je krijgt in totaal 3 maanden onbeperkt toegang tot de lessen. Na afronding van de cursus ontvang je ondersteuning via e-mailberichten met oefeningen en downloads. Deze kan je opslaan zodat je er altijd gebruik van kunt maken als je daar behoefte aan hebt.

Werkt deze online cursus echt?

Ja. Het gaat wel samen met jouw bereidheid om iets anders te gaan doen dan dat je tot nu toe deed. Het is essentieel om alle opdrachten even serieus te nemen omdat ze samen maken dat je op een andere manier leert omgaan met je slaapprobleem.

Wat is het verschil met de traditionele aanpak van slaapproblemen?

Een traditionele  aanpak richt zich op het wegnemen van de symptomen van slaapproblemen. Bijvoorbeeld door je gedachten te blokkeren, uit te dagen of angstige gevoelens weg te nemen. Maar als het over slapen gaat, werkt dit niet. Je steekt hierdoor onbedoeld energie in het kwijtraken van wat je graag wilt, namelijk slapen.Met ACT verander je de relatie die je hebt met je gevoelens en gedachten zonder ze te bevechten of blokkeren.